FAQ VBIZ
Ketahui Dengan Lebih Tepat

1  Soalan: Macamana nak daftar sebagai ahli vbiz?

  1. Jawapan :
    1. Sila layari laman web www.wbiz.my
    2. klik pada butang ‘MENDAFTAR’
    3. Isi semua butiran yang diperlukan
    4. Klik butang ‘SUBMIT’
    5. Semak semua butiran, klik pada kotak kecil ‘Please Confirm The Introducer’s Info’
    6. Klik pada butang ‘Confirm The Registeration’
    7. Ahli baru akan mendapat SMS seperti contoh ini :
    8. Welcome to VBiz.my, your username : TESTING & pwd : 12345678. TQ

     

2 Soalan: Macamana nak upgrade keahlian vbiz?

  1. Jawapan :
    1. Mana-mana ahli yang mempunyai VR-Point di dalam VR-Account boleh untuk upgrade keahlian vbiz dan tidak mesti Agensi atau stokist.
    2. Sila layari laman web www.wbiz.my
    3. Klik pada butang ‘V-OFFICE’
    4. Isi Username, Password dan Verify Number
    5. Klik butang ‘Login’
    6. Klik butang ‘V-ACCOUNT’
    7. Klik butang ‘Upgrade Package’
    8. Klik bulatan pada ‘Upgrade Third Party’
    9. Masukkan usernama ahli yang hendak di upgrade ke ruangan ‘ Enter third party username’
    10. Klik butang ‘Submit’
    11. Masukkan placement usernamec dan pilih ‘position’
    12. Pilih ‘Select New Status’ – pastikan VR-Point anda mencukupi dengan harga pakej yang anda pilih
    13. Klik butang ‘Submit’
    14. Masukkan Virtual Authorization Password anda – ‘VAP’
    15. Klik butang ‘Proceed Payment’
    16. Ahli baru akan mendapat SMS seperti contoh ini :
    • vbiz.my: You have been promote to package ECHO. Your Username: TESTING & pwd 12345678. The Claim Product Code : abcdefgh TQ

     

3 Soalan: Macamana nak tebus produk?

  1. Jawapan:
    1. Produk hanya boleh ditebus dari HQ atau agensi. Jika anda adalah agensi, sila ikut arahan seperti di bawah :
    2. Sila layari laman web www.wbiz.my
    3. Klik butang Agency
    4. Masukkan CODE, USERNAME dan PASSWORD
    5. Klik butang ‘Login’
    6. Klik butang ‘Redeem’
    7. Masukkan Username ahli yang hendak tebus produk di ruangan ‘User Id’
    8. Klik butang ‘Check’
    9. Masukkan Membership Card Number dan Pin pada ruangan masing-masing.
    10. Pin adalah kod yang digores dibelakang kad keahlian
    11. Masukkan jumlah kuantiti produk yang dikehendaki pada ruangan ‘Quantity’
    12. Untuk produk Nano Mineral Drop merukan hadiah percuma dari syarikat. Sila masukkan jumlah mengikut pakej yang di beli.
      1. Alpha – 1
      2. Bravo -2
      3. Charlie – 3
      4. Delta -4
      5. Echo -5
    13. Kuantiti Starter kits adalah 1 untuk semua pakej VEP Jumlah VBC – masukkan jumlah lot yang dibeli seperti di bawah :
      1. Alpha – 1
      2. Bravo -3
      3. Charlie – 7
      4. Delta -15
      5. Echo -30
    14. Masukkan kuantiti produk-produk yang dikehendaki
    15. Klik butang ‘Update Form’
    16. Sila pastikan jumlah VP adalah sepadan dengan jumlah VP pakej yang dibeli
    17. Masukkan ‘Claim Product Code’
    18. Claim Product Code ini boleh didapati dari SMS ahli semasa upgrade ahli
    19. Klik butang ‘Verify’
    20. Klik pada kotak kecil ‘Tick to confirm redeem’
    21. Klik butang ‘Proceed’

     

4 Soalan: Macamana nak topup VR-Account?

  1. Jawapan :VR-Account digunakan untuk ‘UPGRADE’ ahli yng telah mendaftar. Jika VR-point tidak mencukupi, ahli boleh topup mengikut langkah di bawah :
    1. Sila layari laman web www.wbiz.my
    2. Klik pada butang ‘V-OFFICE’
    3. Isi Username, Password dan Verify Number
    4. Klik butang ‘Login’
    5. Klik butang ‘V-ACCOUNT’
    6. Klik butang ‘Bank-in Notification’
    7. Masukan butiran yang dikehendaki
    8. Klik butang ‘Verify’
    9. Semak semua maklumat yang dimasukkan
    10. Klik butang ‘Send’

    VR-Account anda akan di topup dalam masa 1 jam.